Flytt

Jag har haft alldeles för mycket att göra, så har inte haft tid till att blogga.
Vi är iaf inflyttade på Torsgatan 15, 289 31 knislinge. Känns fruktansvärt bra! Vi har t.o.m kommit i ordning, iaf en liten bit. Har självklart ganska mycket kvar som ska göras, men en sak i taget. Kan inte anstränga mig för mycket nu, magen är strulig. Jag trivs, redan nu. Och det är ett mycket bra tecken!
Är bara så himla trött, men jag sliter långt ut på natten för att jag ska bli färdig med huset så snabbt som möjligt.

Film nu, sova sen.

Packning

Imorse var jag hos barnmorskan. Fick akupunktur, dock så kräktes jag när jag låg där inne med nålarna i mig. Janet börjar bli lite orolig för mig nu. Fortsätter det såhär så får jag åka in till akuten, inget jag vill.
Annars så har hela min dag gått åt till att packa. Jag packar och packar men blir aldrig färdig. Har slängt en himla massa med, känns skönt. Har lite småsaker som ska packas ner, men det tar jag imorgon, är helt slut nu.
Så imorgon, har jag flyttat. Kommer hedanefter bo på Torsgatan 15 ihop med Henke, våra två hundra och robin varannan helg. Ni är välkomna att hälsa på när ni vill, jag kommer bara gå hemma med en tjock mage ändå så :))

Nu ska jag försöka slappna av en stund innan jag ska sova. Blir en hård dag imorgon.

Guldsked

Mamma väckte mig vid tolv, sen körde hon och köpte frallor.
Har varit med janne idag. Körde till en broby en runda. Sen tillbaka hem igen.
Käkade mat för en stund sen, det kom upp igen, usch vad trött jag börjar bli på det nu.
På fredag går flyttlasset, ska bli skönt. Snart julafton, sen ultraljud och sen nyår.
Tror minsann att jag ska träffa Nadja ikväll. :))
Annars har jag inte mycket mer att säga.

Svart, röd

Jag har varit dålig på att blogga nu dessa senaste dagarna. Har inte haft tid faktiskt, har packat och haft mig. Har blivit en del, men finns ändå ganska mycket mer som ska packas ner. Får ta ett ryck imorgon, flyttar ju faktiskt på fredag. Alltså bara fyra dagar kvar. Skönt.
Var hos barnmorskan imorse, på akupunktur. Sen tog hon lite prover och skickade iväg. Barnmorskemottagningen ska flytta till knislinge på onsdag, himla skönt. Då har jag nära och bra!
Iaf, åkte till affären med mamma och handlade frallor. Käkade nästan en hel, sen tog det tvärstopp. Vilade en stund, sen begav vi oss till staden för att jag skulle fixa mina naglar. Dom blev mycket tjusiga om jag själv får säga det!
Träffade Sabina och Lukas efteråt, vi gick och åt god mat och snackade massa. Sprang i lite affärer efter maten. Sen blev det kramkalas och vidare hem.
Ikväll, så ska jag faktiskt försöka komma i säng i tid. Det behövs, ska till skolan en runda imorgon och göra ett prov.
Ska träffa Nadja i veckan med, och Julia med hoppas jag. Dom är hemkomna från Sthlm! Har längtat så efter att dom ska komma hem!
Får unna mig att spela en liten runda scribble, sen får jag allt slita mig från datorn.
<3

Julhandel

Ledig från skolan på fredagar, så inte varit hemma om man säger  så. Ja, annars så gick jag upp tidigt, för att vara mig då. Skulle äta frukost med mamma, gick dock lite sämre. Illamående så gick åt pipan med det. Henke kom och hämtade mig vid halv ett, begav oss in till stan. Sprang upp till mormor och morfar en runda. Sen mötte jag Ellen, gick i lite affärer med henne. Sen gick vi och åt, kebebtallrik på favoriten. Alltid, verkligen alltid. Blir favoriten, sen trendie. Standard! Ja, sen gick jag och Ellen vidare, henke fick inte följa med. Köpte julklapp till honom. Har fixat dem sista julklapparna, förutom till dom som inte vill ha något annat än lotter.. för de köper jag i sista sekunden.
Sabina, Johan och Lukas kom in till stan, så vi alla begav oss till trendie för en fika. Mys på de!
Alla skiljdes åt olika vägar, förotom jag och henke som åkte till maxi. Vidare till Jesper och pappa. Sen bar det av hem för min del. Henke åkte hem till Håkan och Jenny, hon fyller år så grattis på henne. Jag orkade, hade ingen lust heller.

Har kollat på idol med mamma. Ingen höjdare, men varför inte när man inte har annat för sig. Vi käkade poppisar och drack päroncider, ja det var gott. Sitter här och degar nu som vanligt, spelar scribble som en besatt. Det är megakul!
Nej, tillbaka till spelet :))

Hjärtljud

No, ingen skola inte. Mamma väckte mig och sa att vi skulle käka frallor vid elva ca. Dock så orkade inte jag just då utan somnade om och vaknade tjugo i tolv. Hoppade upp, plattade mitt hår och klädde på mig. Begav mig ur till köket och käkade en halv fralla. Sen bar det av till blomsteraffären sen till västanvid. Hem, käkade en hel fralla (Y) ! snackade lite skit med mamma, sen var det dags att köra till broby, barnmorskan. Först akupunktur, sen frågade snälla söta rara Janet om jag ville lyssna på hjärtljuden igen, och självklart! Den lilla rackaren vill inte ligga still, rör sig hela tiden. Så det tog en stund att hitta ljudet. Mysigt!
Åkte inom konsum, köpte lite gott. Alltså, så ska jag baka toscatårta snart! Mums med STORA bokstäver.
Fyra dagar - fixa naglarna.
Åtta dagar - flytta.
Tretton dagar - Julafton.
Nitton dagar - Ultraljud.

Packning på hög nivå

Ingen skola idag heller. Nej, för jag vaknade kl tre inatt av att jag hade väldigt ont i magen. Vaknade med jämna mellanrum och hade ont. Inte sovit så mycket inatt då heller. Vaknade kl sju, visste inte vart jag skulle ta vägen så ont jag hade då. Hemskt!
Mamma kom in och väckte mig vid halv elva och frågade hur det var med mig. Var helt slut. Sov en stund till. Åkte upp till byn med mamma. Höll på att svimma i affären, var ganska läskigt. Blev helt svart för ögonen och jag började skaka.

Har köpt en vagn idag, lika bra att vara ute i god tid. Nöjd med den som tusan, svart/grå. Mycket snygg!
Sen har jag och mamma packar resten av dagen. Har massor av saker här som ska med till huset. Förrsten så flyttar vi den 19 iställer för den 22 . Alltså om nio dagar.
Har mycket att se fram emot. Den 15 ska ja fixa mina naglar igen. Den 19 flyttar vi. Den 24 är det julafton och den 30 ska jag på ultraljud! December är härligt.

Nyss kollar på Greys Anatomy, sista avsnittet för i år. Spännande! Nu ska jag värma mig varm choklad krypa ner i soffan hos mamma och mysa.

Mardrömmar

Ingen skola för Jenna idag heller, var meningen att jag skulle gå men icke. Vaknade och hade kraftig huvudvärk, har jag haft nu sen i lördags. Sen var jag helt utmattad, kändes som om jag inte hade sovit något alls. Har dock sovit ganska oroligt inatt, haft en massa mardrömmar. Gillar jag inte!  Iaf, jag vaknade halv fyra i eftermiddags. Åt för en stund sen, inget vidare. Maten var godgod men min aptit var lite mindre, iom att jag mådde illa till tusen. Ingen lätt match detta. Jag håller tummarna för att det ska gå över, typ nu.
Janne kom ner en runda innan. Gick, men skulle komma sen igen. Kollade på Wall - E igår, igen (A). Han är så himla söt den lilla filuren. Förresten, så är det min tur att vara sugen på fem kilo godis, eller nej. Inte fem kilo för nu mår jag illa när jag tänkte på de. Men lagom, bara lite sådär.
Är så sugen på att ut och gå. Skönt när man mår lite sisådär. Nehepp nu ska jag ta och ringa Janne och se om han vill joina mig med ett ut och gå :))

Ont i ryggen

Min klocka ringde tio idag. Trött så in i bomben, ville verkligen inte gå upp. Somnade vid fem tiden imorse, ingen skönhetssömn för mig med andra ord. Iaf så var jag hos barnmorskan kl elva, på min efterlängtade akupunktur. Vidare till sibbhult, ner till salongen. Färgade och klippte håret, ja vad kan man säga? Jag säger inget iaf, ni andra får tycka vad ni vill. Tog en himla tid där, så var hemma ungefär halv sex. Janne kom ner och mobbade mig för min haircut, ja alla kan inte tycka att det är fint. Jag åt, fisk, potatis och citronsås, mumma! Nu är Janne här igen, han vill ha 5 kilo godis och film, jag är inte riktigt med på noterna. Jag är mest trött, skulle kunna stå upp och sova känns det som.

Annars så händer det ingenting. Jag ska till skolan imorgon iaf, måste dit nu. Var hemma hela förra veckan. Sämhälle och idrott imorgon. Toppen, eller?
Nu ska jag vara social.

Vilan

Idag har det varit en sån bra dag där jag har mått prima.
Varit inne i stan på vilan hela dagen, hemma hos pappa och Jesper. Ätit vääldigt god mat, efterrätt.
Sen blev det tvspel på det, gta ;) skit kul. Blev rysligt sugna på chokladpudding, begav oss till willys för att införskaffa det. Blev cocosbollar med :) hem till dom igen. Käkade det, spelade lite till. Sen kollade vi på sanningens ögonblick, Super!
Så har min dag sett ut. Trevligt, enligt mig.

Imorgon ska jag till barnmorskan kl elva, sen bär det av till skolan direkt efteråt. Får väl spendera en h eller två till att plugga. Därefter ska jag klippa och färga håret.

Go'kväll.

Go'midda

Idag kom jag upp i "vettig" tid. Annars brkar det bli att jag sover till tre fyra. Så det var bra gjort av mig (Y) .
Ska försöka duscha och göra mig i ordning i tid för en gångs skull, så att jag inte är ute i sista minuten. Brukar alltid bli så annars. Kl fem är det avgång från mig, mot älmhult. Håll tummarna för mig att tabletterna ska funka under tiden jag är där. Kan bli lite knepigt annars. Springa på toa i jämna mellanrum och spy är inget jag önskar. Om det så blir, ja då tar jag fan ta mig en taxi hem. Äh, nu ska vi vara positvia!

Frågan är ju vad jag ska ha på mig. Kan ju inte direkt påstå att jag har mycket kläder här. Det mesta är i liatorp, dock måste jag köpa nya kläder överhuvudtaget. Får se om jag hittar någon trasa jag kan slänga på mig.

Myser med mamma

Haft en dag ensam. Eller inte helt ensam, menar utan kompisar.
Varit med mamma ist, faktiskt haft det mysigt tillsammans. Nyss käkat glass, grädde, persikahalvor och sånna bär till, mycket nam nam. Kollade på idol med henne innan med, inget jag tycker om annars. Men ganska trevligt ändå med mamsen. <3

Ska gå ut till henne nu igen dåva.

Bacon ost

Belv väckt kl tre av min kära mamma, hon ville att jag skulle köra henne till byn. Åkte upp och handlade sen hem och åt frallor, nams! Har sovit bort hela dagen. Det har jag gjort hela denna veckan, känns sådär. Men vad ska man göra när man inte är helt frisk? 

Nu kommer mitt eviga tjatande om julbordet imorgon. Det ska bli toppen, om jag inte mår kraftigt illa vill säga. Har köpt postafen igen, kränger två om dagen så jag ska hålla spyorna ifrån mig. Har funkat igår och idag, kännt ett visst illamående och nääästan spytt, men bara nästan. Hopppas att jag får slippa det imorgon så jag kan kränga julmat ;))

Jag tycker att bulan växer lite mer nu, eller så är det bara jag som inbillar mig. Förr eller senare så kommer den pang bom iaf. Mysigt!

Ikv, ja vad ska man hitta på dårå? Ligga i sängen med datorn i knäet, nej tack. Jag har tröttnat, därmed basta! Hör av er, vill inte ruttna här, ok?! :D

Julmys i kristianstad

Min dag började sådär. Meningen att jag skulle på akupunktur, fick inte. Är förkyld så blir inte förrän på måndag, det får vi se hur går. Räcker med att det går en dag för mycket så spyr jag som en kalv igen.
Stan, strax. Men henke, ska hem till Sabina och Johan. Mysa med Lukas. Har inte varit i deras lägenhet än faktiskt, ska bli kul att få se hur dom har det.
 Lukas<3

Det är fortfarande vitt ute, mysfaktor för min del.
Jag har blivit förälskar, av julmusik, snö. Julen överhuvudtaget. Det är så himla mysigt, kan inte släppa de.
18 dagar kvar tills vi flyttar, 20 dagar kvar till julafton och 26 dagar kvar till ultraljudet.

Natti

Tror det är dags för mig att sova, ögonen börjar bli tunga.
Kl 03.27 .. Nanig.
En ny underbar dag imorgon.
Godnatt

Julmys

Har fått värsta julstämningen. Ligger i min säng, lyssnar på julmusik och kollar ut när det snöar. Kan det bli mysigare? En kopp varm choklad hade iofs suttit perfekt. Och såklart sällskap, då hade kvällen varit fullbordad.

Jag ska ta och hoppa in i duschen alldeles strax. Riktigt varmt ska det vara, sen ska jag krypa ner under mitt duntäcke med en film.

Julafton kommer bli lika perfekt i år som alla andra år.
I stan, hos mormor och morfar. Underbar god mat, sällskapet, stämningen, allt! Jag längtar så, julen är det mysigaste som finns, snön, december<3

Vit snö

Jaha, då sitter man här framför datorn som vanligt. Börjar tröttna på det, inge kul längre.
Iaf, så har jag inte gjort så värsta mycket idag. Jag har inte varit i skolan till en början med. Sovit hela dagen. Eller ja, tills polisen från Ystad ringde och väckte mig. Dem ville komma hem till mig och förhöra mig, så visst. Satt och pratade i en timme ungefär. Tänker inte gå in på några detaljer.

Jaha. Nu är det 19 dagar tills vi flyttar in i huset, 21 dagar till julafton och 27 dagar kvar till ultraljudet. Jag längtar till varje datum! På lördag, så ska jag och Henke på julbord. Eller det har jag kanske reda nämt i något annat inlägg. ? Ah skitsamma. Nui får höra det igen såfall. Det ska bli trevligt att komma ut lite grann. Iofs så är det med hans jobb, men det gör inte mig något. God mat och trevligt sällskap hoppas jag på.

Tänkte även hinna med att träffa Sabina, Johan och lilla Lukas innan denna veckan är slut. Pratade med henne i telefon i säkert två timmar igår kväll. Väldigt givande må jag säga.
 
Var i stan igår, där sprang vi på ellen och mathias. Tog en fika, dock den vidrigaste jag varit med om. Fantasi har gått från 100% till 0% enligt min mening.
Tänker hålla mig till kära Trendie. Där har dem det jag vill ha. Kanske inte det bästa, men definitivt bättre än fantasi. Tyty.

Det snöar, och jag ler. Jag älskar snö, om det är riktig snö vill säga. Inget såntdära snöblask, tvi och fy på det. Nej, utan det ska vara fin och mjuk snö. Eller sån kramsnöm, det är så himla mysigt att gå på de. Typ Finland hade suttit fint nu. Åh, nu vill jag ha julmusik, glögg, lussebullar och trevligt sällskap. Join me!

Ciao.

Disturbia

Herregud.
Vaknade vid nio imorse, mådde inte toppen. Hade ont i vänstra bröstet (inte i bröstet då) så himla mycket. Mådde sämre och sämre, sen bar det av in till toaletten och spy, enbart galla. Trevlig information, jag vet. Gick och la mig igen, kände hur ont jag hade i bröstet, när jag nös eller hostade så gjorde de ännu mera ont.
Vaknade vid ett igen. Ringde barnmorskan och förklarade hur jag kände. Fick åka dit pang bom. Jag förklarade och visade, fick lägga mig ner så hon fick känna och klämma. Det visade sig att mina muskler i bröstet är sönder. Det känns ju sådär. Iom att jag kräker så mycket som jag gör, så har dem gått sönder. Eller något åt det hållet sa hon. Det gör så fruktansvärt ont kan jag meddela. Nog om detta!

Väntar på att Henke ska komma. Vi ska in till stan och äta, Kinna ska även med. Kanske blir en liten runda på stan med, eller inte kanske, det blir en runda på stan!

Åkte tili skolan för att göra ett prov, satt där ganska lääänge och väntade på Christel. Dock var det ganska meningslöst för hon hade åkt hem för att en av hennes barn hade blivit sjuk. Kunde hon inte meddela mig om det liksom :O :@ Åkte dit heeeelt i onödan. Suck!

Annars, så är jag ganska glad. Svårt att tro när man läser allt skit jag skriver :)) Men, det är ju faktiskt december. Mysmånaden, och för de andra så är det bara 22 dagar kvar till julafton och 28 dagar kvar till ultraljudet. Happy face! :DD
Ciao.

December, välkommen.

Började min dag med att syp, lika trevligt som vanligt.
Ingen skola idag, pluggade hemifrån. Dock prov imorgon, brott och straff.
Annars, barmorskan.. akupunktur. Nu tyckte hon att det var dags för mig att sluta syp. Hög tid för det! Jag håller med till 100 % ! 

Bar av till stan med Henke. Köpte lite julklappar. Måste verkligen vara ute i god tid i år. Orkar inte stressa med det som alla andra år. Åkte minsann ut till Max och åt, nams! Willys, jag fick en chokladkalender (A)  köpte även fika för att ta med oss till pappa och Jesper. Upp dit, fikade och drack julmust. Spelade även GHWT en stund. Fick en hemsk huvudvärk, så bar av till knislinge.

Hem till Håkan och Jenny. Hade köpt glass med oss, snickers och mars. (ja jag har ätit massa idag) får skylla på att jag äter för två ;))  Kollade en snutt på en film och umgicks. Sedan gick jag, Henke och Håkan en runda med hundarna. Sen hem, till mamma. Sååå!

Nu ligger jag här i min sköna säng och myser med mitt duntäcke. Är ganska slut faktiskt, är inte van vid att hålla igång så mycket hela dagen. + att jag blir tröttare hela tiden, och ja ni alla förstår varför :)
Ciao.

RSS 2.0