Byakrogen

Full rulle idag, mycket att göra. Så får bli en snabb bloggrunda...

*Klockan tre kommer mamma för hon vill träffa thea innan vi åker till halmstad.
*Klockan fem ska vi vara i bromölla för att kolla på en vagn.
*Klockan halv åtta ska vi vara på byakrogen för vi ska äta gott och lyssna på när pappa spelar.

Innan klockan tre så ska jag ha hunnit packa till oss alla, komma på vad som ska med osv. Jag känner mig STRESSAD!
Och självklart så kommer jag glömma att packa ner något (viktigt). Är alltid så, slår aldrig fel!
Och som om inte detta skulle vara nog, så ringde ToftaBil nyss. Vi måste stå för turbon själva, arbetet bjuder dom på. Men saken är den att en turbo går på ca 6000 svidande kronor! Inte vad vår plånbok önskar just nu ..

Vagnen vi ska kolla på!

Turbon åt helvete

Var i broby och beställde tid till henke. Han ska tatuera in en drake på armen och ut över bröstet, grr. Förresten så gick turbon åt helvete när vi var påväg till broby.. Men de överlåter vi till ToftaBil. Fick låna en citroen c3, LITE trångt eller! Fick pressa ner vagnen, utan hjul! Men, jag ska inte klaga. För det var väääldigt snällt att vi fick låna en bil överhuvudtaget. Behövde inte betala en krona, enbart disel.
Körde in till centrum och fikade med christel, mycket trevligt må jag säga. Sätt länge och bara var.. Det behövdes! Gick en liten sväng på stan, sen bar det av hem.
Janne har varit här en stund. Henke spelar, så jag får ta mig tid till att blogga då ;)

Var på efterkontroll imorse, allt såg perfekt ut .. och jag skaffade mig en kopparspiral.
Tack för mig!
Så kan det gå när man äter glass..

Ultimate pleasure

Fattar inte varför jag sover så tusans länge om dagarna. Henke kom in och väckte mig vid halv två.. Iofs så är jag uppe med thea halv nio och ca två timmar framåt. Sen är jag uppe en liten runda vid halv sju med henne..
Förövrigt så har vi varit i stan idag, hos sabina och johan. Kaffedrickande och skitsnack (Y) . Handlade på willys innan vi åkte hem. Hade verkligen ingen lust att äta idag, men man är ju så illa tvungen..

Badade thea när vi kom hem, det var inte uppskattat idag. Men ren måste man bli! Tog några söta kort på henne när hon var färdigbadad. På tal om ingenting så ska jag på efterkontroll imorgon klockan elva, då hoppas jag på att allt ska stå rätt till.

Igår var vi hos christel och firade hennes 25års dag ;) trevligt sällskap och god tårta!
Nog för idag!

nybadad
och den goda tårtan

Misstag

Då var man uppe med tuppen, thea vaknade tidigt idag. När hon fått mat och hunnit sova en stund så var det dags att åka till kristianstad för att lämna in bilen på ToftaBil, trodde vi! Det var tydligen imorgon den skulle lämnas in, typiskt oss.  Dom skulle ändå försöka ta bilen idag, håller tummarna!
Köpte ostfrallor innan vi körde hem, så dom smaskade vi i oss sen..
Senare idag ska vi till Christel, grattis på födelsedagen! Hoppas att alla är på bättre humör då..

Här kommer iaf dagens bilder ;)

Måndag

Jaha, idag var jag tydligen trött igen.. sov till ett, eller var det två? Iaf så var janne här när jag vaknade. Åt "frukost" , sen följde han med mig och thea in till stan. ÖB, Lidl och Maxi. Inhandlade massa med dricka, och lite godis. Glass på lidl, och energidryck på maxi (2 flak) ;) . När vi kom hem så chillade vi i trädgården.. henke har ÄNTLIGEN blivit färdig med mammas bil. Då får jag ha han inne i soffan hos mig istället för ute i garaget.
Lilla pluttan har varit lite grinig, men nu sover hon gott efter många om och men..

På lördag beger vi oss till Halmstad för "semester". Vi ska vara i Bo och tittis hus (henkes pappa och hans fru). Ska bli underbart, deras hus är hur fint som helst. Jag ska lyxa ordentligt, bada jacuzzi och basta massor! Kommer blir fint!
Imorgon fyller Christel 25 ( ;P ) ! GRATTIS! <3 Då ska vi in till hennne och fika, så ska hon få sin persent med såklart.
Ska även lämna in bilen på ToftaBil imorgon, klockan HALV ÅTTA! ohhh...

Här kommer bild på sängstommen och byrårna vi köpte härom dagen..

Sängstomme och byrå

Herregud, jag sov minsann bort hela dagen. Vaknade kvart över två, fick en chock när jag såg klockan..
Var inne på blocket innan idag, såg en annons på sängstomme och byrå (två lådor) , ringde på den.. och minsann och dag, den var kvar. Så jag och henke bagav oss mot staffanstorp, var precis så vi fick in allt i bilen. Jag fick dock sitta som klistrad i instrumentpanelen, men jag klarade mig fint hela vägen hem. Henke fixade med sängen och jag hann handla mat innan vi körde ner till håkan där vi hade lämnat thea som christel tog hand om (TACK).
Var meningen att henke skulle stanna och ta några öl, men han stannad hemma med mig. Han känner väl sig tvingad, och jag känner mig dum för att han blev kvar hemma. Jobbigt när det blir såhär..
Iaf, så ska jag ta och lägga ut en bild på sängen imorgon, orkar inte ta någon bild och sedan lägga in den på datorn nu.

Beställde nyss bantningspiller från internet, håller tummarna för att de ska fungera. Man kan dock inte förvänta sig för mkycket.

Jag älskar dig Henric Olsson


Karlskrona + Ikea

Hallå!
Hade en underbart roliga dag igår. Jag henke, thea och christel åkte till Karlskrona, käkade god mat. Gick en liten sväng inne i stan innan vi hittade något ställe att äta på.. Sen bar det av till telenor för att hämta björn, åkte till preem för att hyra släp. Därefter begav vi oss till Kalmar för att handla på Ikea. Var ganska roligt att besöka något annat än ikea i Älmhult. Jag fick inhandlat en del, dock småsaker. Blommor(fejk ;P ) vinglas, STORA kaffemuggar, vinglas, mobil till thea och mysdjur, andra saker till thea, mm. Köpte även present till Christel som fyller år på tisdag! 
Fikade gott på Ikea, cheescake (Y) ! Kom inte från ikea förran klockan nio, men jag klagar inte ;) Väl färdiga så körde vi till Karlskrona igen, hem till björn. Åt god fruktsallad och pratade småskit.. Snuttan flatan ;)Det är grejor de!
Vid 24 snåret så tog vi oss i kragen och begav oss mot knislinge. Himla trött i bilen så jag slocknade, sen helt plötsligt var vi hemma. Iaf så var det en mkt trevlig dag!

Idag, ja då blir det att åka in till stan för att handla saker till mammas bil som henke ska laga. ska in till Christel en liten runda med, lämna en slant och sätta upp hennes present. Och jag är ganska säker på att vi hinner med en kaffe ;)
 
Dessa bilder får sammanfatta dagen igår!
Paus i Nättraby
Älskling körde hela vägen
Åt, lövbiff och pommes.
Honeybunny
Hämtade björn
På Ikea, fjöntar ;)
Testade en oerhört obekväm stol
Fikade gott, jag hångade mig
och christel tyckte de va kul ;)
Packar in i bilen
Åt Fruktsallad hemma hos björn
Thea trött, även vi. Blev hemgång efter detta. Tack för en trevlig dag!

Akuten

Hejsan!
Jaha, som jag skrev för ett par dagar sen var jag rädd att min magkatarr skulle komma tillbaka. I torsdags på natten fick jag åka in till akuten.. fick nån gegga att dricka, som jag lika fort kräktes upp. Fick inte sova något på hela natten, kräktes bara hela tiden. Klockan sju på morgonen tog jag en zitadon (stavningen?). Och då kunde jag tillslut sova. I lördags när vi skulle till Marcus och Marre på grillfest så kände jag det igen, fick så fruktansvärt ont. Så akuten igen.. hade så ont så jag fick gå före allihopa som var där. Det var tydligen ingen magkatarr utan gallsten, måttligt roligt ju! Har fått smärtstillande, hjälper bara om jag tar två st, inget vidare bra. Läkaren skulle skicka hem tid till röntgen där dom ska göra ultraljud.. kan hända att jag måste operera mig. Elände säger jag bara!

Var hos Christel igår, åt god middag, var ute och gick. Hade det allmänt trevligt! Robin ska vara hos henne till imorgon. På onsdag ska vi lämna han i ljungby igen.
Förresten, om ett par veckor så ska vi vara i halmstad i en till två veckor och götta oss. Ska bli så himla skönt att kommer bort att tag, särskilt från Ö.G. 
Nehe, ska ta en dusch nu.

Bad

I princip så har jag sovit hela dagen. Gick upp vid tre tiden..
Thea var ingen ängel igår, tog massor med tid innan hon ville somna. Tillslut lyckades jag.
André och Maria var här, dom sov även här.. henke körde hem dom innan idag (innan jag hann gå upp).
Iaf så var det en trevlig kväll.

Var i kristianstad och åt igår, på ChillOut. Jag åt stekt kyckling med klyftpotatis och mango/chutney sås. Mycket gott!
Henkes mormor och hennes sambo stig var här en snabb runda och hälsade på.
Förrsten igår, så kände jag en tendens till magkatarr..igen! Jag hoppas verkligen inte att det ska bryta ut igen, finns stor risk för magsår. Inget jag är sugen på!
Badade med Thea innan, så himla mysigt. Nu är det sovdags för henne.

Begravning

Hejsan.
Christel kom vid nio tiden imorse för att passa Thea. Jag och Henke åkte till broby för att gå på Kims begravning (ketty och kristoffers pojke)<3. Det var så himla vackert, väldigt svårt att hålla tårarna inne. Det brast för mig när jag såg den lilla kistan och när prästen hissade ner den i marken. Vila i frid lilla Kim!

Vi har även varit med Thea på bvc, hennes första läkarbesök. Allt såg bra ut, hon vägde 4950 g och var hela 59 cm lång! Stora tösen..
Har varit och köpt en babysitter med lekring (nalle puh). Hur fin som helst, och det verkar som om hon gillar den.
Åkte hem till Christel när vi hämtat den, blev kaffe och underbar glass. Sedan maxi för att handla lite, Thea var kvar hos farmor sålänge. Beställde mat på ChinaWall, åkte hem till Christel och åt. Verkligen gott! Snackade lite skit och kollade på tv, halv tolv åkte vi hem för vi hade en vääldigt trött bebis.
Tycker det är så trevligt att hälsa på Theas farmor, man märker hur glad hon blir.. då blir även jag glad! Vi tycker om dig massor Christel!
Nu ska jag gå ner och lägga mig i sängen bredvid Henke och sova, natti!

Gnäll

Dagen har varit helt okej..
Pappa och farmor  var här på besök innan idag. Thea fick kläder av farmor.. av pappa fick vi tvåtusen kr, väldigt tacksamma för det, tack! Thea har varit hur snäll och go hela dagen, fram tills nu. Hon har väl gett sig fan på att hon ska krångla lite nu på kvällskvisten. Sovdags för henne vilken minut som helst, så ingen fara med det.
Theas farmor Christel kommer hit imorgon för att passa henne. Jag och henke ska på begravning i broby, stötta Ketty och Kristoffer! Sen är det första läkarbesöket för Thea imorgon kl fyra, hoppas allt är som det ska..
Hoppas på en bra film ikväll. Eller bara slappa framför tv:n.

Dessa skorna har Christel köpt till Thea, så himla söta!

Besök

Hejsan hejsan allihopa (eller dom få som läser min blogg).
Thea har sovit lika duktigt som alla andra nätter. Verkligen skönt, skirker aldrig på natten. Hon somnar ca 21.00 sen sover hon till ca 07.00 .
Sitter och väntar på min pappa och farmor, dom har inte träffat Thea än. Så det blir fika och kaffe här..
Lilla pluttan somnade i strandsängen en stund. Dock är hon vaken igen, hon ligger i sin säng och kollar på mobilen. Väldans roligt!
Nej nu har jag inte tid mer, folket kom.
Uppdaterar senare..

Diablo

Thea sover, henke spelar och jag sitter och kollar på tv. Har varit en sån skön dag.. Imorgon är det måndag och ny vecka. Nya utmaningar som gäller!
Henke skulle komma ner om MAX tio minuter, sa han när klockan var 22.57, nu är klockan 23.31 - han är bara för rolig!
Tror jag ska gå och lägga mig istället.
Har förresten kollat på babysitter idag, funderar på att köpa en. Kan vara bra att ha..
Godnatt gott folk

Trädgårdsmys

Måste börja med att skriva vilken underbar dag det är.
Thea vaknade kl sju imorse, hon har blivit så duktig! Stor kicka nu, två månader och ett par dagar..
Vi sitter i trädgården och myser tillsammans. Jag tar ett glas vin i det fina vädret, underbart att sitta ute.
Henke är så duktig, han erbjöd sig att städa, så han tar hand om huset nu.
Jag är så himla sugen på att åka iväg till något mysigt ställa och bara njuta av det som sommaren har kvar att erbjuda.
Åka till någon mysig stad, tyvärr så finns det inga pengar till det. Vi unnade iallafall oss bio och kinamat förra veckan, det behövdes, verkligen mysigt att få komma ut och hitta på något..

Brigther than the star, I like you just the way you are.
Henric
Thea
Robin
<3

Gammal bild på henke.

Stranden

Tänkte blogga lite nu när det har svalnat av.
Var på standen idag med Jasse och Henke, dom solade och badade och jag hade hand om Thea.
Åkte in till stan sen och beställade kebabtallrik, åkte hem till Christel och käkade. Hon bjöd på cider, namnam!
Kollade lite på tv och traggade. Mycket trevligt!
Körde hem Jasse till broby sen, hon ska jobba imorgon.
Umgås med Janne nu..

Hoppas på att få lite sömn inatt, är nog alldeles för varmt för att sova. Får ha fläkten på full rulle..
Badade med Thea innan, super mysigt! Hon sover så sött nu.
Kommer inte på så mycket mer att skriva nu, återkommer.

Henric
Thea
Robin
<3

Nya tider

Det har hänt en del sen sist jag bloggade. Jag har hunnit med att fylla 19,tagit körkort, föda en flicka som heter Thea, tagit studenten. Säkert en massa mer, men inget jag kommer ihåg i nuläget.
Vår lilla flicka blir två månader imorgon. Tiden har gått så snabbt, kan inte riktigt förstå att det var så längesen jag låg inne på fölossningen och kämpade. Jag är så himla stolt över vårt underverk, hon är det vackraste jag vet.

Förövrigt så var jag och henke på bio igår. Längesen vi fick tid för enbart varandra, det behövde vi verkligen. Båda kände att det gick mer eller mindre neråt för en stund. Iallafall så såg vi proposal, sevärdig! Efter filmen så åt vi på ChinaWall, alltid lika gott. Sen begav vi oss till Christel(theas farmor) där vi hade lämnat thea. Dom hade varit ute och gått med vagnen och haft det mysigt. Vi stannade en stund på kaffe och saft. Sängen nästinpå direkt när vi kom hem.

Jag blev chockad när jag kollade på klockan när jag vaknade av att thea pratade. Klockan var halv åtta, det är inte illa pinkat av henne att sova så länge. Duktig flicka!
Vi har funderingar på att åka in till stan till theas farmor idag igen och snacka skit och dricka kaffe. Får se vad vi beslutar oss för.
Och förresten, så tänker jag ta tag i mitt bloggande igen.

RSS 2.0