Tisdag


Fick ringen inlämnad igår. Blev riktigt chockad när han sa priset, mycker billigare än vad jag hade tänkt mig.. så tummen upp för det! Efter stan åkte vi hem till Christel och fikade och hade det trevligt.

Körde vidare till Willys för att inhandla nödvändigheter, gick inom skopunkten och hittade vinterskor till Thea, perfekt!

Thea är på dagis och busar, ska hämta henne kl 12.00, sen ska hon hem och sova middag. Vid ett halv två beger vi oss mot Sibbhult till Linn och barnen. Kaffe för oss vuxna och saft och lek för dom små :)

/ Jenna

Mmm gott med pannkaka, särskilt i pannan!

Måndag



I lördags var jag i Ullared en sväng, köpte det nödvändigast till Thea nu när sommaren börjar avta. Kom väldigt billigt undan med tanke på vad jag köpte.
Ska in till stan vid halv fyra, se vad det kommer kosta att göra vid min ring..
Mamma ska ha jeans. Sen ska vi antagligen upp till Christel och fika.

Imorgon drar jag och Thea till Sibbhult, ska hälsa på Linn. Thea, Kevin och Alexander ska busa :)
Onsdag har jag bestämt träff med Nadja :)
Torsdag ska vi antagligen kolla på film med Janne och Maria.
Lördag ska vi till Källna och hjälpa till..

Så har mer eller mindre en fullsatt vecka :)

Tänkte lägga upp bilder på fynden från Ullared, men de kommer senare i veckan.

/ Jenna

Mina Gullungar!!

25 augusti


Idag fyller min kära svärmor år, ett stort grattis till dig! <3
Ska hem till Christel i eftermiddag, fika och gratulera henne. :)

Tänkte att jag skulle äta lite frukost strax. Ska hämta Thea på dagis 12.00 så ska nog hinna med och få lite saker gjorda med.
Jädra skitväder, det blåser ju så man håller på att tappa andan. Vindstilla tack!

Nej,  nu får jag gå upp och skaka liv i henke<3

/ Jenna

GRATTIS!

Måndag



Thea fick vara hemma från dagis i fredags, hon var väldigt förkyld och hostig. Hon är mkt bättre nu, bara lite snorig :) Men det är tydligen min tur att ta över de, men bättre det än min prinsessa!

Besökte akuten i lördags, dom fick klippa upp min förlovbingsring, i tre delar :((( Hoppas verkligen att det går att fixa, måste till en guldsmed och se vad dom kan göra.
Tack för att du följde med mig Christel <3

Thea har busat med hennes farmor i helgen  :) Och igår busade hon med Nova!
Dagis som gäller för Thea imorgon, som hon älskar det!


/ Jenna

Min älskling!

Dagis



Nu har lillan börjat på dagis, eller ja det är inskolning nu. Idag gick det toppen, hon släppte loss direkt när vi kom in :) Toppen! Dom trodde inte att hon behövde så mkt som två veckors inskolning iom att hon var så fram som hon var. Imorgon är det 10-11 som gäller igen, sen ska vi öka på tiden och sen ska jag lämna henne på fredag. Känns så skönt att det gick så bra.
Ska bli så skönt att komma igång med jobbsökandet.

Köpte regnkläder till Thea idag, fanns bara som passade på Polarn & Pyret.. så det fick ju bli där ifrån även om det är för dyrt för min plånbok egentligen. Men mamma var snäll och betalade hälften av det, tack!

Nu ska jag ta det lugnt sen sova, ska upp med Thea tidigt imorgon :)

/Jenna

Besök



Idag får vi gäster från Helsingborg. Henkes mormor och kusin :) Får se hur Thea reagrera på dom.
Thea har träffat henkes mormor en gång, han kusin noll ggr. Men hon brukar vara ganska framåt, efter några minuter så är hon igång och busar och har sig :)

Igår var Jsamine här hela dagen. Thea blev så förtjust i henne, ville inte lämna henne ifred i en sekund bara :)
Tack för en fin dag igår Jasse :) <3

Thea sover middag, jag ska handla.. så mamma kommer hit under tiden jag är i affären.

/ Jenna

Söndag


Nu har Robin blivit hämtad. Men vi har haft en toppenhelg.

I fredags så åkte vi och handlade, sen åkte vi hem. Christel stannade på kaffe, och Robin hade de kul i sitt rum. Han blev jätteglad för sin nya säng.

I lördags åkte vi in till stan, sen gick vi till Andy´s. Barnen blev som vilda :) Busade i nån timme sen gick vi hem till Christel. Hon bjöd på mat, sen blev det kaffe. Stannade till nio tiden, sen kom Janne hit. Men båda barnen var så trötta så de blev bums i säng.

Idag har vi busat en massa, varit ute i trädgården. Robin har kört med sin traktor :)
Ska kanske till Marcus och Marilene senare. Får se hur sent det blir, för henke och håkan gör vid vår bil.

/ Jenna

RSS 2.0