Lördag

Jesper och Emely har varit här på besök med lilla Nova.. Åh så söt hon är!
Har aldrig hållt en så liten bebis innan, fasters lilla hjärta!





Tack för besöket! <3

Äter banan!

/ Jenna

Fredag

Fortfarande förkyld och hostig. Som vanligt ska allting komma på en gång, tycker att vinterkräksjukan kunde vara nog. Thea är med lite förkyld, men hon håller på att bli bättre nu. Henke har klarat sig frisk igenom detta!

Jobb för mannen i huset ikväll, och imorgon. På söndag ska vi till Björn som har fyllt 33år!
Får se om jag följer med, beror på hur jag mår.
Skulle egentligen hämta Robin idag, men som sagt så är jag sjuk och den stackaren är ju så mottaglig för det minsta lilla. Mår jag bättre imorgon så hämtar vi honom då. Men får helt och hållet se hur det blir, han vill ju träffa sin pappa.. men han jobbar varje helg, och vi har honom bara varannan helg. Får väl se om det går att lösa på något sätt.. kanske kan ha honom i vekorna istället.

Jag får ta och köra till affären så jag har något att äta idag, tråkigt att äta själv. Men det är ju ett måste!
Förresten så har Thea börjat ställa sig upp mot allting nu :)

/ Jenna


Onsdag

Usch, igår blev jag sjuk pangbom. Började kräka som bara den, sen kom det från båda hållen med. Fy, jag mådde inte alls bra igår. Är säker på att det var vinterkräksjukan, för den håller ju bara på i en dag. För idag mår jag bättre, mår lite illa imellanåt men mer är det inte.

Så jag missade Afrodansen igår, får ta igen det nästa vecka. Får se om jag ska träna på fredag, vet inte hur länge jag smittar?

Grattis Jesper och Emely!
I måndags blev jag faster till lilla Nova.
Tid: 21.58
Vikt: 2430 g
Längd: 46 cm

Fasters lilla hjärta!

/ Jenna

Söndag

Vid halv fyra ska vi hem till Marcus och Marilene, basta och äta gott. - grönpepparkyckling står på menyn!

I veckan ska jag och Thea kanske in till tivolibadet med Sabina och Lukas. Hoppas på att Thea har blivit frisk till dess, annars får vi hoppa över det och ta det en annan gång.

/ Jenna

Vet inte.

Tisdag

Igår kom Natalija hit och skulle vara här några dagar, för Emely skulle EGENTLIGEN blivit igångsatt idag. Men, tyvärr.. så blev dom hemskickade av en läkare som inte förstod situationen. Allt hade blivit missuppfattat!
Så idag, kom Emely och Jesper och hämtade henne igen. Men vi hann med ganska mycket på den korta tiden. Målade naglarna, kollade på film, busade i snön, badade och var i affären och handlade. Natalija var iaf nöjd :)

Lämnade Robin hos sin mamma igår. Så nu är det bara jag Henke och Thea igen. Nästnästa helg kommer busungen igen! Vi har haft fullt upp hela helgen. Fredags - Först kom Neo och busade med Robin, på kvällen gick jag och barnen ner till Håkan & Jenny för Robin ville busa med Benne. Lördags - Emil fyllde 12, så det var kalas för honom. Robin busade för fulla muggar med alla barnen som var där. Thea fick för sig att hon skulle hoppa, så hon hoppade i princip hela kvällen i farmors knä. Vi bjöd med Christel hem på middag, sen snackade vi om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Söndags - åkte vi hem till Jesper & Emely, Robin busade massor med Natalija!
Henke jobbade hela helgen så det var bara jag och barnen som har varit på äventyr.
Igår var Marilene, Marcus och Nova på besök här. Thea och Nova busade lite sen vart de sängen för båda!

Han jobbar även idag. Skönt för honom att ha kommit igång nu efter att ha gått hemma så länge. Kl 22 slutar han, får se om jag orkar hålla mig vaken tills dess. Har varit så trött på senaste tiden.
Imorgon är det träning som gäller. Nästa vecka blir det Mån, Tis, Ons & fre, härligt!

/ Jenna

True love!

Fredag

Robin kom hit idag, oj vilken kram jag fick! Neo kom hit och busade med honom..
Henke har kört till jobbet. Robin och jag åt nyss middag, nu vilar båda barnen middag. När dom har vaknat så ska vi gå ner till Jenny och Håkan så Robin kan leka med Benne. Det sa han direkt idag när han kom att han ville.

Imorgon fyller Emil år, Grattis! Då ska vi ner till Jenny och Håkan igen, fira Emil och ge han present. Och barnen ska busa!
Nu ska jag tvätta och plocka undan efter busungarna.

/ Jenna



Torsdag

Henke jobbar, jag är hemma med min busunge. I måndags så hon faktiskt pappa tre gånger :) !
Kanske inte så konstigt, henke har suttit och köttat in det i hennes hjärna!

Igår var Marre med mig och tränade, toppen! Även imorgon, då blir vi full bil.
Ska hämta Robin imorgon med, det var längesen han var hos oss. Han har varit sjuk väldigt länge :( Sist han var här så kunde inte Thea krypa, så han lär nog tycka det är kul!

Var hos tandläkaren med Thea igår, iom att han trillade och slog sig för nån vecka sen. Men allt såg bra ut!
Jag och Thea var uppe hos mamma ganska länge igår, trevligt. Kaffe och kaka. Men Thea var gnällig, hon ville inte sova middag, så hon slockande direkt när vi kom hem.
<3
/ Jenna


Hanaskog

Ikväll beger vi oss mot hanaskog till Marcus & Marre. Middag - Potatisgratäng och fläskfilé.
Poker för grabbarna, och Marre ;) Jag kan inte spela det och vill inte lära mig det :) Jag tror jag håller mig till Mario, Wii ! :) Det är mer min grej!

Igår hade vi Johan & Sabina på besök. Vi åt mat, kollade på film och drack kaffe. Thea och Lukas busade! Tack för sällskapet!

/ Jenna

Busan!

Längesen

Ursäkta vårt uppehåll i bloggandet.
Har inte haft något vettigt att skriva om, och har inte varit så sugen på att skriva heller.

Imorse åkte vi till Hanaskog för att äta frukost med Marcus & Marre. Frallor och kaffe!
Henke och Marcus skulle till Broby och göra ett par ärende, jag och Marre passade på att spela Mario, Wii.. Superkul!
Jag fick även se Nova gå, så duktig hon är!
På Lördag beger vi oss mot Hanaskog igen. Middag, poker och Wii ;)
Har bjödit med Marre till RSG på en gratisvecka. Kan ju hoppas att hon börjar där så jag har någon att träna med :)


Thea trillade ner från farmors säng för nån dag sen. Mitt hjärta flög upp i munnen och tillbaka så rädd jag blev.. Hörde bara att de smäll sen började hon skrika, men tur de.

/ Jenna

Gammal bild men får duga.

RSS 2.0