Dop

Nu börjar det närma sig, thea döps på söndag. Har en massa vi ska hinna med innan dess. Känns lite stressande.. men det ska nog gå fint. Har fått hjälp med mat och tårtor, det uppskattas verkligen. Tack så mycket!

Min lilla flicka börjar för tusan bli stor nu, hon blir fyra månader den 7, och då ska hon få sin första smakportion med potatis blandat med NAN. Det hela ska spelas in, för jag kan tänka mig att det blir många roliga grimaser.

1 dag
3 månader och 22 dagar <3!

Usch

Hela familjen har blivit sjuk, inget vidare om jag själv får säga det..
Ska ta på mig myskläder och krypa ner i soffan med ett stort täcke och en st henke!


Mys

Älsklingen är sjuk. Så gjorde mysig middag med taco.


<3

Helt slut

Vart ullared idag, trevligt! Hittade ett och annat, var inte alls fel att åka dit.. Får ta en resa dit när vi fått mer pengar (gott om pengar). Har iaf haft det tervligt.

Köpte skins till min laptop, blev nice!



Jag funkar helt enkelt inte nu så jag får återkomma imorgon. Godnatt gott folk!

Pirate Island

Var och beställde tid hos Dennis idag. Han hade en tid kvar innan han ska lämna oss för att flytta till karlskrona, så självklart tog jag den! Så på onsdag blir det en ny.

Henke och grabbarna + emely sitter nere i källaren och festar till det lite. Narturligtvis inte emely iom att hon är gravid. Hon är bara sällskap..
Ska köra dom hem inatt, hoppas att det inte blir allt för sen iom att vi ska upp klockan fem imorgon. Ska nämligen till ullared med familjen (henke,mamma,christel,håkan,jenny) ska först inom halmstad, ska lämna thea och håkans ungar hos deras farfar så vi kan shoppa loss!

Och herregud vilken sug jag fick efter mjölkchoklad innan, vara vääldigt nära jag körde till preem för endast det. SKÄRPNING JENNA!
Tv nu..

Min solstråle!

Torsdag

Var ute och gick  med nadja imorse. Uppfriskande och vääldigt behövande.. Var och hyrde film med henne nu ikv, en shopoholic bekännelse (stavning!). Helt ok. skönt att träffa någon annan än bara samma gamla vanliga. En bra dag!
OCH VET NI?!
Thea satt själv i sin stol ikväll, under hela middagen!
Se så duktig hon är!
Såhär stolt blev jag!

Förövrigt så ska vi till Ullared på fredag, det ska bli skönt att hitta på något. Får se om vi hittar något vi behöver, kan vara roligt att åka dit iaf. Trevligt sällskap + en utflykt (Y) !

Förresten så köpte jag jeans igår, har INGA byxor alls som passar mig efter förlossningen. Mitt höftben har blivit tyå 100 storlekar större! Så var i stort behov av att ha något på benen än bara strumpbyxor!
Väldigt nöjd med dom!

Mitt liv






I do love them very much! <3

Jobbigt

Fy för rackaren säger jag bara.. denna kvällen har inte varit det minsta roligt. Thea har verkligen varit OMÖJLIG, sådana dagar tar kål på mig. Men visst, skönt att det inte är så ofta!

Har varit i kstad, "firat" ellen. Hon fyller 20år idag. Så höll henne sällskap, gick i affärer.. Ellen köpte lite kläder. Sen tog vi en DYR fika på Coffe house.
Jaha. Den 4 oktober ska thea döpas, hoppas att det går bra. Släkten är bjödna hem till oss efteråt för en bit mat eller fika. Kanske både och.. Något fruktansvärt ont om pengar nu. Aja, vi ska nog överleva..

Bild från nån myskväll..

Trygg Hansa

Ibland orkar jag bara inta blogga, ja jag vet.. höjden av lathet.
Mathias har varit här på besök idag, och jag må säga att det var himla trevligt. Även Trygg Hansa har varit här och pratat försäkringar, har tecknat till thea, hem och bil. Får fundera över om vi ska teckna någon personförsäkring till mig och henke.
Imorgon ska jag klippa mig, frågan är hur.. Får bli som det blir helt enkelt.
Återkommer med mer imorgon!


Jag älskar dig!

Banken 4/9









Söndag

varit hos mamma på middag. Smaskens! Det är i princip det enda vi har hittat på.
Jesper och Linda var här på en kopp kaffe innan..
Och igår var jag, henke, mamma och christel på brobymarknad och sprang rundor i regnet.
Sedan blev det en fika, gräddbullar som christel hade köpt och kaffe till.

Imorgon ska vi till bvc med Thea, hon ska få två sprutor. Stackars lilla <3

Bilder från lördags
Mamma & Christel
Henke
Jag & Thea

Från i eftermiddags
Jesper
Linda
Henke

Banken

Nyduschad och luktar gott.
Ikväll blir det banken med Henke, Johan och Sabina.  Första gången vi lämnar Thea helt och hållet när båda ska dricka. Nervöst? Nej inte det minsta, jag vet om att Christel klarar det fint.. som alla andra gånger hon har passat henne. Vid sju tiden ska vi vara inne i stan hos Sabbä och Johan, förfesta. Mamma kör oss in..
Timbuktu spelar, sett han live en gång innan. Tummen upp!

Thea ligger och sover, henke är i duschen. Jag sitter och andas ut och lyssnar på världens finaste låt.

Jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu
.


Halmstad

Hej för tusan!
Vi är hemma från halmstad nu, eller igår kom vi hem. Vi har haft det bra, mycket bra. Jag ska ta och vinna en slant så vi med kan bo så. 

Framme
Henke intog kockrollen Blev fläskkarré m pommes & persiljesmör
smaskade godis
Mys i VATTENSÄNGEN, svårt att sova i må jag säga.

Första natten fick vi knappt någon sömn alls. Thea var orolig och vaknade klockan fyra på natten/morgonen. Jag och henke vaknade så fort någon av oss vände eller rörde lite på oss. INTE vana vid att sova i vattensäng. Kändes ganska mysko må jag säga. Dock är det en vanesak, så natt nr två gick bättre.

Var inne i stan och flummade, besökte bolaget.

Även en natt gick.....

Kollar i kikaren, och henke är snabb med kameran..
Var på EuroStop en sväng, drack islatte med vaniljsmak MUMS!
Mys inne på Espresso House Thea mös i vagnen..



Nada att göra när vi kom hem så resultatet blev såhär ---->


Vi hann även med att bada bastu och jacuzzi, vilket inte var helt jätte obehagligt....
Mysiga lampor i taket!
Skön dusch efter bastu & jacuzzi

Skönt, skönt & skönt ! I bastun åt vi renhjärta -----> YES folket, ni hörde rätt! När henke sa att vi skulle äta renhjärta så vägrade jag. Efter många om och men så gav jag efter, och resultatet blev att jag krängde som en besatt. Det var faktiskt gott, rökt renhjärta!


Jaha, vad har vi mer hittat på ..... JO!
Jag har brännt runder med tarktorn


Sen kom vi på, att vi har faktiskt fått den "minisemestern" vi ville ha.. vi var nöjda.
Så vi tog lånebettan och begav oss mot knislinge


HEMMA!
<3

Blev väääldigt rörigt och bökigt, men det får ni ta!

RSS 2.0