...

Detta är inte bra, överhuvudtaget. Jag har ingen plan för detta. Herregud! Denna dagen har inte varit något bra alls, helvete med!

/ Jenna

Busunge

Thea håller på att busa för fullt här, hon blir helt vild när jag tar fram hennes piano :)




så här låg hon och sov innan :)

Obelix

Saknar honom!









<3

Whatcha say

Haft Nadja här på besök idag, mycket trevligt med hennes sällskap. Träffas inte så ofta, får ända på det!
Henke och Janne sitter nere i källaren (ovanligt) . Får sällskap av Maria snart..

Måste sysselsätta mig om dagarna, drygt att bara vara hemma. Thea sover fortfarande mycket, så det blir knappt inget bus och mysande med henne. Till helgen vill jag hitta på något.. frågan är vad? :)
Får väl knäcka några GA avsnitt ikv.

/ Jenna

Jag och Nadja.

Ny design

Tyckte att vi behövde piffa upp lite här. Vi blev iaf nöjda!

/ Jenna & Henke


Snö var det här...

Hej på er. Ett bra tag sen jag va inne o skrev här nu. Har väll inte hänt jätte mycket precis. Julen är över och utkastad. 2010 är här. Thea växer så det knakar o lär sig nya saker hela tiden. Nu har hon börjat få lite mer klämm på det där med krypandet så nu går det mer framåt än bakåt när hon ger sig fan på det. Jag har fått jobb på Cats i Hässleholm. Så nu kanske man kan få lite bukt på ekonomin :)
Jenna har blivit en friskis o börjat träna ( jag borde med ta mig i kragen o göra det )
Det jag längtar till mest nu för tillfället är när Thea ska ta sina första steg och till våren. Så all jävla snö o allt kalla bara tar sitt pick o pack o försvinner..

Det var allt från mig idag.

Over and out//Henke


<3


MOPP mopp MOPP

Idag har vi haft besök av Sabina, Johan och Lukas. Kaffe och bus! Och det var trevligt, vat ett tag sen vi sågs. Maria och Janne kom nyss.. och nu är Henke och hämtar Niten, great! Det var mycket LÄNGESEN vi träffade honom, han är på permis. Så nu får man passa på att ta en kaffe och snacka skit med honom.

Vi badade Thea innan, börjar gå lite bättre. Har en badbalja till henne, så inte lika skrämmande som badkaret. Nu sover hon, väntar på att hon ska vakna så jag kan busa med henne. Helt sanslöst, jag saknar henne när hon ligger och sover och vill bara att hon ska vakna.. ;)
Iaf så blir det Greys Anatomy för hela slanten ikv, grabbarna ska spela så vi nördar oss med vårt BEST PROGRAM!

Och henke är ledig ikv, skönt för han. Kl åtta ska han ringa sin chef och få reda på schemat!

/ Jenna

Här badar Thea, en vecka gammal<3

Julen ute

Nu har jag städat ut julen, känns skönt att ha blivit av med granen och alla tomtarna. Nu börjar vi gå mot våren och sommaren istället, ljuvligt! Thea blir 1år och jag 20år. Denna sommaren ska bli den bästa.

Henke är på Cats och jobbar idag med, han ska även dit imorgon. Sen får han veta om jobbet är hans..
som sagt, städade ut julen innan. Så tog mig i kragen och storstädade hela huset, fick upp nya gardiner. Känns fräscht nu! Thea ligger och sover nu, hon var sjövild innan. Medans jag städade så busade hon massor med Janne.
Innan dom kom så satt hon och busade med speglen, ska lägga ut videon sen (kanske), men blir iaf en bild på det sen.

/ Jenna

Thea på sin eldrivnabil :)

Sjukling

Var hos doktorn med Thea idag, hon fick hostmedicin som hon ska ta innan hon lägger sig för natten. Jag hoppas innerligt att hennes dumma hosta och förkylning försvinner snart.
Christel var här och busade med Thea innan. Bjöd även på fika, och vi på kaffe.

Henke provjobbade på Cats i hässleholm i söndags. Fick reda på att han ska jobba där ons-tors denna veckan med, sen får han veta om han får jobbet därefter. Jag håller tummarna!
Känner att jag blir värre, hade bara lite halsont i ferdags. Nu bryter det ut ordentligt, jag och Thea kan ta varandra i handen.

/ Jenna

Hej blåöga!

7månader

Den 7 fyllde thea 7 månader, och detta börjar gå läskigt fort. Ikväll när hon vaknade så hörde jag henne prata som hon brukar och när jag kommer in i hennes rum så står hon upp i sängen. Herregud vad rädd jag blev, så det var bara att sänka sängen. Min lilla plutta börjar att bli stor nu.. Och jag hinner inte med.

Igår var vi i stan och festade. Förfest hos Nadja och Andreas, tack! Kvällen blev inte som planerat, helt galet. Men tack alla för sällskapet!

Förresten så har Thea accepterat vällingen nu, så nu ska hon bara ta slut på den sista NAN:en sen är det slut med det. Barnmat och välling för hela slanten!
/ Jenna

Mammas gullis!

Halmstad

Idag körde vi till halmstad för att hälsa på Bo och Titti. Där fick vi god mat och dricka. Sedan kaffe och en väldigt mäktig tårta. Robin busade för fullt, han fick åka traktor så han blev överlycklig!
Vi bytte julklappar.. Robin fick en radiostyrd bil och musses klubbhus film, som han blev så glad för!
Thea fick en nalle och en lära-gå-vagn, tack!

När vi kom hem var pluttan busig så det skrek om det. Bilder!

/ Jenna

I halmstad.






Busan!



LOVE!

Nyår










Julafton 09














2010

Dagen igår (nyår) spenderade jag min tid på akuten. Eller iaf några timmar, åkte in klockan 17 och kom hem ca 23. Så jag hann iaf med att skåla in det nya året med mina nära och kära.
Så nu är 2010 här som kommer dela med sig av motgångar och medgångar.
Mitt 2009 har varit både bra och dåligt, men det är ju så det ska vara. Fast jag måste nog säga att 09 har varit det bästa året någonsin, då vi fick vår älskade dotter. Kan ni tänka er hur mycket kärlek ett barn kan ge utan ens att veta om det. <3

Imorgon bär det av till Halmstad, vi ska till Bo och Titta. Fira deras födelsedagar och julafton, dock lite försenat.. Men bättre sent än aldrig. Påvägen hem ska vi lämna av Robin i Ljungby hos hans mamma. Sen får vi träffa den lilla busen om ett par veckor. Det är en sån rolig/jobbig tid med honom nu. Han vill göra så mycket och förstår så mycket mer än innan, pratar på så det står härliga till. Det enda "jobbiga" är väl att han är så tjatig :) Men det är väl självklart att man är det när man är 2½ år gammal. Har inte hunnit att hitta på så mycket kul med honom denna gången. Får åka till Andys nästa gång, eller något sådant så han kan busa ordentligt. Han åkte iaf med Christel (farmor) till gammelfarmor tillsammans med hans kusin Benjamin.. och det uppskattades nog väldigt mycket av honom. Han är ju så förtjust i sin farmor! Var är marmor? Ja prata marmor! Min marmor! :) Han är så go!

Har varit väldigt dålig med bilder, kommer några inlägg med bara bilder inom det snaraste.
/ Jenna

Älsklingarna!

RSS 2.0