Onsdag

Vilket tråkigt väder det är. Jag och Marilene hade ju tänkt ut och gå, men det sket ju sig totalt. Får bli en annan dag när solen skiner istället.

Så dum jag är! Thea skulle få sin sista svinspruta idag mellan 09.00 - 10.30 . Men såklart försover jag mig, klockan ringde 08.00 som den skulle.. jag tänkte bara att jag skulle ligga och dra mig i fem min, men så blev det inte. Herregud, jaja får ringa till BVC imorgon och fråga om jag kan få en annan tid.
Nu sover lillan efter en massa bus.

Henke jobbar :) Vet inte riktigt när han slutar idag. Men gud så glad jag är för hans skull <3

PUSS

Tisdag

Har äntligen köpt en miniplattång! Kommer ju inte åt på vissa ställen med den vanliga sen jag klippte mig. Men nu blir de bra :)
Har varit på afrodansen ikväll som vanligt, med Marilene. Var lite jobbigare idag, hade högre tempo! Men det behövs så jag kan bli av med fläsket ;)
Thea har blivit jätteduktigt på att prata nu. Hon kan säga - pappa, lampa, titta och där. Duktig kicka!

Imorgon börjar Henke sitt nya jobb, skulle egentligen starta på torsdag men hans chef ringde idag. Så, imorgon kl åtta. Perfekt! :DD

/ Jenna

Lördag

Och jag bryter mönstret på onsdagar!

Igår var det barnkalas för Benjamin som har fyllt 4år! Fick mat, tårta, kaka och kaffe! Vart en massa folk där, och Benjamin blev glad för alla presenter han fick.

Ska till mamma och en stund, väntar bara på att Thea ska vakna efter sin middagslur. Även Jesper, Emely och Nova kommer dit och myser.
Vid fyra ska jag bara en snabb runda till Fjälkinge, köra dit en kompis. Ja, det var väl det enda som jag har planerat idag.

/ Jenna

Skrattar när jag ser denna :)

Onsdag

Idag har vi varit på Tivolibadet med Sabina, Johan och Lukas. I början var det läskigt att bada men sen när vi hade suttit i bubbelbadet så släppte Thea loss och tyckte det var jätteroligt att plaska och skvätta :)
Så dit blir det fler gånger!
Åkte hem till Sabina efter badet och beställde pizza, snabb lösning! :)

Nu är vi hemma, Henke är i garaget och målar på bromsoks färg!
Förresten så har han fått nytt jobb som han börjar med den 1 april!! HAPPYFACE!<3

Och grattis till Benjamin som fyller 4 år idag!

/ Jenna

Jag älskar dig!

Onsdag

Har varit och hälsat på mamma på jobbet idag, Thea blev så glad över att få träffa mormor.
Hon slocknade direkt när vi kom hem..
Henke är i Hässleholm, tvättar och polerar bilen, det behövdes verkligen så skitig som den var.

Ikväll är det träning som står på schemat. Inget annat planerat, var egentligen meningen att vi skulle in till tivolibadet med Sabina och Lukas idag men lillgrabben blev sjuk. Får bli en annan dag!

Känner ingen lust att skriva, har direkt inget att säga. Återkommer!

/ Jenna

En liten Thea och en stolt pappa!

Onsdag

Vinterkräksjukan.. igen.
I söndags kräkte Thea väldigt mycket, och hade diarré. Sen igpr började hon kräkas igen, sen började jag känner mig illamående. Precis när henke kom hem så började jag, fy! Sprang på toa hela tiden, från båda hållen med! Var bara två veckor sen jag hade det. Tycker jag varit tillräckligt sjuk nu. Höll på hela kvällen/natten, långt ut på morgonen. Mår fortfarande inte bra. Mår illa, sen är jag yr och blir jättevarm ibland.
Var ganska orolig för Thea igår, hon kräkte upp allt hon åt, sen ville hon inte ha nån mer mat på hela dagen, och inget vatten eller övrig dricka. Lilla hjärtat!

Henke är i affären och köper proviva och soppa till mig. Mår illa vid bara tanken på att äta, men måste få i mig något att dricka iaf. Nu hoppas jag på att jag slipper mer sjukdommar och mög!

/ Jenna

Lördag

Idag har det varit full rulle.
Steg upp kl 08.00, körde sen och hämtade Marilene och Theo, och vidare till gymet. Theo dansade ( Funky Kidz ).. Jag och Marre tränade, sen la jag mig i hydro Jet massagen, underbart!
Var meningen att vi skulle ut och gå sen med barnen, men jag fick minsann fullt upp. Jag och mamma gick till byn och handlade, sen kom Sabina, Johan och Lukas. Barnen busade en massa.. Precis när dom skulle åka så kommer Jesper, Emely och lilla Nova. Vi äter mat och har trevligt, sen går mamma hem. Och tillslut vid åtta tiden så åker dom sista hem.. så det blev ingen promenad idag inte!
Är ganska slut i kroppen faktiskt. Väntar på att henke ska sluta nu, 23.00!

Thea har vägrat sova idag, men det är kanske inte så konstigt iom att det har varit folk här hela dagen. Vill ju också vara med och titta, kanske missar något annars! :)
Imorgon ska jag nog bara ta det lugnt och vila. Lite sugen på att träna, men får se :)

/ Jenna

Busfrön!

Måndag

Tränade imorse. Marilene skulle egentligen följa med, men fick åka in till akuten med Nova. Stackare!
Nadja hakade på till gymet iaf.
Sen kom hon på kaffe och kaka och snackade lite skit med mig..
Henke jobbar, Thea sover.
Så tråkigt att bara sitta hemma, har ju ingen bil när henke jobbar så kan inte ta mig någonstan.

Det ska tydligen bli snorhalt (blixthalka) på vägarna ikväll, så kör lugnt + att dom har varnat för att det ska storma lite. Ovädret kommer från Frankrike, 50 döda.. usch!

Var i Karlskrona igår, hemma hos Björn. Firade hans födelsedag i efterskott.. Han har flyttat till en riktigt trevlig lägenhet, där kommer han få det fint. Han bjöd på mat med, god men *PIP* så stark! Brann i munnen på mig, tror jag drack 8 stra glas med saft till maten. Kan se om jag får tag i receptet så lägger jag ut det här.

/ Jenna


RSS 2.0