Everyday

Har nyss kommit hem från träningen. Känns så skönt efter, friskt!
Igår så blev jag svarthårig, med lite slingor. Ser lite blek ut i svart, men det är nog en vanesak. Jag har ju faktiskt varit svarthårig många gånger innan, men det var längesen nu. Fast det är kul med variation ;)

Imorgon är det nyårsafton och vi ska välkomna det nya året med våra nära och kära. Laga mat och dricka lite vin, och faktiskt skjuta iväg en raket. Hoppas inte Thea blir rädd för alla raketer, det låter ju ganska mycket. Annars får jag bara gå in med henne :)
Förresten så ska det bli -15 morgon, HY!

/ Jenna
La Familia

Mellandagarna

Var i kstad idag, usch! Massor med folk som trängde sig och betedde sig som idioter. Det tog för tusan 20 min att hitta parkeringsplats, inte klokt ju. Och den platsen hittade jag på Willys hemma. Så fick gå in till centrum sen, skulle ha tagit bussen istället. Det kan jag tänka på nästa gång.
Hittade inget till mig på rean, köpte kläder till Thea istället.

Nyår ska vi fira här hemma med några kompisar. Tråkigt bara att det blev strul nu mot slutet.
Men vi ska göra det bästa av det! Och jag är övertygad att det kommer bli en bra dag iaf.

Tror Thea håller på att få ännu en tand, hon är väldigt gnällig faktiskt. Första gången hon hon varit gnällig för en tand. Det är nog en kindtand som ska titta ut, hon är där och pillar hela tiden. Pluttan!

Nu är Robin här, hämtade han igår. Han fick öppna alla sina julklappar, och blev så glad för alla. Särskilt den stora tramptraktorn han fick av mig, henke och christel.

<3

23 dec

Oj, imorgon är det julafton. Här, på torsgatan 15. Det känns kul, nervöst och stressigt. Allt folk kommer hit, fast jag längtar faktiskt. Känns som om denna julafton kommer att bli toppen! Tomten kommer och delar ut alla klappar, så jag hoppas att Natalija blir glas.. även Thea. Fast hon kanske inte kommer förstå så mycket av det. Min lilla fisunge!
Skinkan är färdig, den fixade henke innan. Imorgon ska jag stiga upp tidigt, fixa revbenen och massor annat. Har faktiskt fuskat och dukat redan ikväll, annars tror jag att jag mer eller mindre hade stressat ihjäl imorgon. Måste ta det lugn.

Imorse var jag och tränade. Sen storstädade jag när jag kom hem.. Körde till stan med maria, åt en bakad potatis och tusan vad gott det var. Körde hem till henne en runda, hjälpte henne att slå in lite paket och skriva rim. Hon är lite handikappad för tillfället.<3
Nu ska jag minsann sätta mig i soffan hos henke en stund, sen tänker jag gå och lägga mig.
God Jul!

<3

Kallt

Tack så mycket för gratulationerna!
Varit i stan idag, hjälpte till med julklappstips. Var även uppe hos Christel och hämtade hennes julklappar, så dom ligger under granen nu. Tre dagar till julafton, inte klokt! Snart ett nytt år, 2010. Konstigt..
Imorgon ska vi hem till Marcus och Marre, ta en frukost och snacka trams.
Var på gymmet imorse, fint. Känns toppen att jag äntligen har kommit igång med det. Så träning - måndag, onsdag och fredag hädanefter.
/ Jenna

Kärlek!

Ring ring (bonus)

Henric Olsson <3<3 19/12 - 09
Jenna Färm <3<3 19/12 - 09


Love is in the air!

Awesome

Du som var anonym och undrade vart affären ligger - där simsalabim låg innan.
Och marcus, här har du bilder på hallen.. Blev dock inga bra vinklar, du får nöja dig med detta :)


Blir inte bättre än så här!

/ Jenna

18 dec

Idag firade vi pappa som fyller år. Han och farmor fick även sina julklappar.. Och jag min!
Åkte inom den nya affären (minns inte namn?) och köpte lite saker. Var roligt att gå där och titta, billigt och bra med minsann!
Maria är här och håller mig sällskap medans henke spelar..
Snart, snart, snart gott folk. Kommer ni ihåg den där bonusen jag pratade om? IHH! Ni får inte reda på något än.. Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge ;)

Och snart är det julafton, detta året kommer bli perfekt. Mysigt, att alla ska komma hit. Nu kommer barnet fram i mig och jag längtar som bara den!

/ Jenna

Julmys!
Myströja, två pyjamaser till thea, strumpor till mig, parfym till henke och mig och våtservetter till barnen. Toppen! Kunde ha handlat massa mer ;) Den nya affären!

Vitt

Nu snöar det för fulla muggar. Ligger massor på marken, mysigt. Men imorgon är jag tveksam till mysigt, mer slask vill jag tro.
Henke håller på att måla hallen, äntligen!
Jag var på besök i sibbhult innan, tog en kopp kaffe hemma hos Linn. Imorgon blir det julstädning för hela slanten.

w b       <3saz< bb                  zs                                    AGGGGGAEW4
En hälsning från Thea.

/ Jenna

<3

01.14

Jag vet, jag borde sova vid denna tiden. Men känner mig lite upprörd..
Har varit i stan idag och fixat den sista julklappen som jag tror kommer uppskattas massor!
Åkte hem till Sabina och Johan och umgicks med dom, sen bar det av till Christel när Henke hade kommit in. Snackade massor, och hon busade med lillfesan. Imorgon ska jag storhandla inför julafton, ojojoj. Kommer att eka i plånboken(som om det inte gör det redan).

Godnatt!
/ Jenna
Tjocka magen!

Andy´s

Ska strax åka till andy´s med barnen. Där möter vi sabina och lukas. Ska även hämta upp christel på vägen.. Får se om thea vill sitta i bollhavet och busa.
Idag mår jag bättre. Hade en jobbig lucka igår bara..
Snart är det julafton, spännande! Theas första jul + att vi ska fira det här hemma, med alla nära och kära. Jag längtar må ni tro. + en bonus!
Nu ska robin få öppna sin julkalender, sen ska vi väcka thea och göra vid barnen. Sen åker vi!
/ Jenna



Hemma

Nu är vi hemma, det var hur gulligt som helst när dom små sjöng och dansade. Vääldigt kallt, men annars var allt toppen. Fikade på glögg och pepparkaka efter Lucian. Sen åkte robin med oss hem. Slocknade i bilen, så det var bums i säng när vi kom hem.. Christel stannade på kaffe och fika.. och busade med thea fisen en stund. Nu sover hon med. Ska försöka komma i säng i tid, så lite tv och data sen godnatt.

Dom förra inläggen behöver ni inte ta på blodigt allvar som sagt. Var bara tvungen att skriva lite..
Förretsten så hade thea på sig tomteklänning, tossorna och tomtemössa. Hur söt som helst.
Bilder på Lucian och thea kommer.
/ Jenna

Busungar.

Du har ingen aning


Vet knappt ut eller in, jag fattar ingenting. Jag är fylld av begär, varje dag det tär.
Om du frågar mig om sanningen så tvekar jag. Jag hade nog torskat på det mesta
om jag inte hållt mig i skinnet för det kostar när du trollar med sinnet. Försöker
mörka mitt sätt men det blir ofta fel, du kanske känner igen mitt problem. Det är då
jag hatar mig själv, för jag är patetisk och egocentrisk. Totalförändrad men på skalet
identisk. Jag kommer springa in i väggen och bara ramla itu, innan jag fattar vad som
hänt, vilka broar jag bränt. Jag vet knappt vad som är bra med mig, men sanningen
bakom ridån är nåt jag ibland ser. Jag ser allt svart på vitt, alltid missnöjd med nåt
och grubblar över saker som jag nog aldrig förstått, deprimerad mellanåt, det jag bär
på är svårt. Lovar och inte håller, det som driver mig finns där. Jag gillar dom som
delar mitt synsätt och flyger i min sfärd. Kanske tappat det helt, spelat för många spel,
målat in mig i ett hörn, fått en törn. Det är då jag hatar mig själv, och kommer på det,
för jag har ingen jävla aning om vafan jag håller på med.


Torsdag

Och jag är inte på mitt bästa humör. Är så himla trött på det mesta nu.
Ska iaf till ljungby och titta på när robin är med i luciatåget. Det kommer vara så sött, en massa 2åringar som går lucia, åh!
Igår var jag på IKEA med sabina, johan och lukas. Handlade lite grann bara, har inte råd att göra av med så mkt. Köpte gardiner till theas rum, och gud vilken förändring det blev. Nu ser det mer ut som ett barnrum. Helnöjd!

När man går och försöker så anstränger man sig exakt hela tiden. Tillslut så orkar man inte anstränga sig mer.. Det går till en viss gräns sen rinner det helt enkelt över. Och då orkar man inte mer. Jag är en sådan människa, då jag inte kan ta mer, eller inte orkar bry mig längre. Då vill jag helst vara för mig själv, tänka över allt. Det är inte alltid man mår bra, inte alltid man orkar med allt som händer, inte alltid man står ut. Det kan man inte dömma mig för.. Nu vid denna tiden borde man ha julstämning och vara lycklig. Det kan vara en svacka, vad som. Det kommer en tid alla människor känner så. Jag är så bra på att dölja saker och ting, känslor. På utsidan ser det ut hur bra som helst, insidan därimot ser värre ut.. Man har inte kraften att hålla allt inom sig hur länge som helst. Det kommer en dag det spricker och då måsta man ha någonstans att vända sig. Det finns människor som tycker att det är lättare att skriva av sig än att prata. Jag är en av dom. Jag känner att jag behöver tid för mig själv, att tänka över saker i lugn och ro.
Nu ska ni inte ta detta på blodigaste allvar, jag var bara tvungen att skriva av mig mina känslor. Allt löser sig på ett eller annat sätt.

As he begins to raise his voice
You lower yours, grant him one last choice
Drive until you lose the road
Or break with the ones you've followed


Min thea ligger på golvet och busar, hon är mitt liv! <3
/ Jenna

Hjärta

Idag blir min plutta 6månader. Nu går allt så fort, snart springer hon runder och pratar. Inte klokt.
Orkar inte blogga idag, återkommer imorgon.
/ Jenna

Älskar dig så!

Svampbob fyrkant

Godmorgon.
Ska brygga mitt morgonkaffe alldeles strax. Göra vid thea, sen gå till mamma för lite sällskap. Thea sitter och tittar på svampbob. Tycker att det programmet är aningen konstigt, men vad ska man göra när man har en dotter som är galen i det?
Henke har åkt för att hjälpa till med flytten. Han var nog ganska trött, snoozade ett antal ggr. sen skulle han "bara" dra sig en LITEN stund. :) Vet inte vad kl var när han kom hem, jag sov som en stock.
/ Jenna

Pontus och Thea i somras.

Min trollunge!




Tänk så stolt man kan bli!
/ Jenna

Sjukhuset

Märkte att thea blivit mer röd/lilla om ögonlocken imorse. Så åkte till bvc, som skickade oss till läkare som i sin tur skickade oss till barnaukten på csk. Dom tog prover och tittade på henne. Tog ett par timmar där, men det var inget farligt. Dom sa något om blödarsjukan på vc så blev ju orolig. Åkter sjukhusbesöket åkte vi till christel, kollade på idol. Thea busade runder som vanligt.. TRUMVIRVEL - hon tog sina första "kryp" i soffan! Det sitter en väldigt stolt mamma bakom datorn och skriver ;)
Är iaf hemma nu. Henke är iväg och kör andreas och lennart till stan, så han är väl inte hemma förran vid fyra kanske. Han skulle nämligen stanna där med dom. Man kan faktiskt ha kul utan alkohol. Jag underhåller mig med tv och internet.
Måste bara berätta vilka söta tofflor vi har köpt till thea, på kappahl.. Bild!
Köpte även en mössa till henne, dom andra hon har är så dumma. När hon rör på huvudet så tittar öronen fram, och jag anser att det är super viktigt att det lilla huvudet och öronen är varma, så det fick bli en svart söt mössa.. Kostade en del men mitt lyckopiller ska ha det bästa. Henke tyckte att det var för dyrt, för när jag berättade hur mkt den kostade så tappade han hakan. 210:- för att vara exakt. Man får se det från den ljusa sidan, hon kan ha den hela vintern och sålänge det är kallt.

Imorgon ska henke hjälpa maria och hennes mamma att flytta in till näsby. Så då blir jag själv från haln nio till eftermiddagen nångång. Ska hem till mamma och mysa. Hon bjuder på mat, iom att henke får mat där som tack för hjälpen. Nej minsann nu ska jag kolla vidare på The dukes of Hazzard.
/ Jenna
Så himla söta!

Kall dag

Minsann och dag vad det är kallt. Fryser som en liten kattunge när jag går ut. Iofs så är det ganska mysigt, massa med goa kläder. Sen in och dricka något varmt, är man två st så är det toppen!
Har haft besök av Christel idag, fikade ocg drack kaffe. Blir alltid på bra humör när hon kommer. Alltid med ett stort leende på läpparna kommer hon in genom dörren. Man blir så glad! Tack för besöket.

Imorgon ska hela familjen in till stan. Tänkte att jag skulle handla julmust, glögg och julgodis till julafton. Blir billigast om man tar det inne i stan. Ekar i plånboken efter man varit på konsum i knislinge. Ska även fika med Sabina och snacka lite strunt.. Tänkte att jag skulle köpa dom sista julklapparna med. Då har man allt det färdigt, och det känns väldigt bra att vara i så god tid för en gångs skull.
Ses!
/ Jenna
Kort från somras men det får duga.

Fika o bus!

Hämtade Robin igår. Han inte med så mycket mer än lite pizza o en gnutta film inna det va dags för honom o sussa kudden. Så idag har vi tatt igen det en del. Robin hade sett fram emot o träffa Thea men så typiskt så han hon somna precis innan vi kom hem igår. Så när han fick syn på henne idag blev han överlycklig. Frukosten dukades fram o vi mumsade i oss och alla var samlade vid bordet. Sen dök Morsan upp på besök o hade massa fika med sig. Alltid kul tycker vi och inte minst barnen. Så efter en massa saft kaffe kaka och smulande så blev det bus för hela slanten. Thea fjantade sig o busade vid bordet o Robin visade alla sina leksaker o tomtar som han o Jenna pyntat på hans rum. Sen va det dags för morsan o begé sig hemåt. Tydligen skulle hon va duktig o tvätta o ha sig. Nu har båda busarna somnat så för tillfället är det jävligt lugnt o skönt. Dock bara lugnet före stormen :) Jaha de va visst bara den stora busungen som skulle sova. Den lilla fjantfian skulle absolut INTE vila. Nejdå. hon sitter i mammas knä nu o tjuvläser va ja skriver!  
Jahopp. nu får de va så me skrivandet.

Håll till godo eller stick! :)                          
Puss & kram  // Henke


Välkommen december

Oj då, nu är det minsann december med. Inte klokt.
Idag hämtade henke lilla robin som ska vara här tills på fredag. Får se vad vi hittar på för bus med honom, kanske Andys lekland.. Det tyckte han var så roligt sist så varför inte. Christel ska iaf komma hit en dag och busa med honom. Blir ju inte så ofta dom ses, så det är extra roligt för dom. Robin öppnade sin första lucka i chokladkalendern innan, han såg så lycklig ut. Jag minns när man steg upp på morgonen när man var lite, då var man så himla ivrig.. över att få öppna sin lucka för dagen. Ja herregud, nu har jag ett eget barn som ska öppna luckor på kalendrar framöver.
Ska försöka ta mig in till kstad i veckan, handla massor med julmust och glögg till julafton. Även träffa sabina över en fika. Det ser jag fram emot!
Förresten så har vi det så himla mysigt nu, alla fina stakar och stjärnor. JULMYS!
Desperate houswives nu, måste ses!
/ Jenna
Trollungarna

RSS 2.0