30 november

Grattis på födelsedagen Janne.
Vad har hänt idag? Janne och Maria kom hit vid ett. Har faktiskt varit ute och gått, gick till byn för att möta mamma vid bussen (skulle få gardiner som mormor köpt till mig) . MEN, det var ingen bra idé alls. För nu, ja nu har jag mycket ont och det är inget jag är nöjd med. Hoppas att tabletterna börjar ta i snart. Annars är det sängen som gäller för mig, sova bort det. Och *PIP* vad jag har ont i ryggen, något fruktansvärt efter operationen. Vad tusan kan det vara? Blir inte klok på det..
Och nu minsann så är det bestämt, det blir julfirande på torsgatan i år. Släkten kommer hit, känns bra. Och lite jobbigt, måste verkligen göra bra ifrån mig med städandet osv ;) Dock hade vi tänkt göra det hela till lite knyt, så det inte blir en klumpsumma för oss.. som vi inte har råd med för tillfället. Känner iaf på mig att denna julen kommer att bli toppen, lillans första jul. Hur ska hon reagera på tomten? Ska bli kul att se!
/ Jenna

Busfrö!

Julpynt städ o stök....

Jaha.. Blogga o sånt skit. Wiie va skojsigt. Whatever. Idag har jag iaf gjort ett tappert försök o städa. Fick en del smäll på fingrarna när jag inte gjort det "ordentligt" jag tyckte de va skit fint... Jaha. Så tog iaf frun i huset över o rättade till det. Sen åkte julpyntet fram. Ljus i varje fönster ska de va! JaA då! :) O en massa tomtar. Det är nått mysigt över julen faktiskt. Sen kom mor o titta förbi en runda med. Trevligt trevligt. Thea fick rosa plastbackar o ha sina leksaker i! Ja fröken har redan samlat på sig en hel del. En liten stund senar kom även Jeppe o hälsa på! Hällde i sig kaffe! Både i magen o på golvet :P  Nu har vi både ätit o duschat. Men inte fan luktar man gott för de. Hehe. Aja. nu är det dags o glo på film... Auf wiedersehn
/ Henke

Första advent

Tiden bara rinner iväg som vanligt. Redan den första advent idag och inte många dagar kvar till julafton, och lillan blir sex månader. Jag hinner verkligen inte med längre..
Idag är jag piggare iaf, dock fortfarande lika ont. Jävla tabletter, man blir torr i munnen och förstoppad! Så har fått börja käka ännu mera tabletter som ska motverka det. Eländet tar aldrig slut för Jenna Färm.

Stjärnor, stakar och tomtar är nu uppe i huset, tycker att det är så mysigt. Julgardiner måste jag ha fatt i, för dom jag har i köket ser inte så bra ut. Och laga mat kanske man med skulle ta och göra, kl börjar ju närma sig kväll. Slänga ihop kotletter, pommes och sås. Går fort och smakar bra. 
Christel var här på besök innan med, lämnade förvaringsboxar till thea, som hon köpt på IKEA. Tack så mkt!
Och tack för blommorna och besöket igår, det uppskattades!
Nehe, nu får jag springa ner och äta lite tabletter så jag kan bete mig som en normal människa.

Trollunge!

Hemkommen

Igår fick jag komma hem från sjukhuset. Känner mig trött och öm, men det är nog så det ska vara efter en operation. Har fått medicin med mig hem för att minska smärtan, och det tackar jag för. Operationen gick som den skulle, jag somnade in och kände ingeting. Fick dock gallstens kramp efteråt, så fick ligga kvar en dag.. och få ytterligare mediciner. Usch och tvi, men nu är det över. Så nu ska jag bara vila ett par veckor, sen är jag gamla vanliga Jenna igen.

Känns som om jag sviker mer eller mindre hela tiden. Eller iaf gör något fel, inte min mening. Hoppas att jag inte ställer till med för mkt bara..

Hjärtan

Huvudvärk

Ja, fy tusan. Avskyr verkligen det.. Nästan omöjligt att få det till att försvinna med.
Ärligt, så börjar jag bli nervös. Imorgon kl 8.30 ska jag befinna mig på sjukhuset. Jag vet om att det kommer att gå bra men att jag är nervös hör till, visst? Henke kör in mig, sen ska han hem till Christel och vänta. Sen kommer han att vara där när jag vaknar upp, så det finns iaf ett ansikte jag känner igen. Sedan får jag åka hem efter några h på uppvaket. Bra!

Odi et amo.


Torsdagen den 26/11

Då ska jag ligga på operationsbordet och kirurgerna ska skära i mig. Ingen nervösitet än sålänge, men jag lovar.. det kommer. Iaf, så kommer allt att gå bra. Det är vad jag intalar mig, det är väl så man ska göra?

Ikv kl 23.58 så ska jag och maria kolla på NEW MOON, åhhhhhhhhhhhh! Tror ni att jag längtar? :D
Ska först till broby för att hämta jasse och hennes kompisar..


Happy

Nu har thea fått sin andra tand, plus att hon fick 5månaders sprutorna idag. Så himla duktig.
Har även varit hos Christel på middag idag, väldigt gott. Tack så mkt!

Tisdag

Ullared igår, det var väldigt roligt. Det var jag och maria som åkte, och jag är glad att det bara var vi..
Hade ganska ont i mina knän, men idag känns det bättre som tur är.

Har det lite jobbigt just nu. Trött på allting..

Min älskling
Du gör livet ljusare för mig<3

ÅH!

Thea Molly Färm Olsson har idag den 15 November fått sin första tand. En mamma blir verkligen uppspelt över detta!
Inte konstigt att hon har varit så gnällig (inte mkt egentligen). Min lilla fis är stor kicka!


Älska

Jag är glad för min familj, fruktansvärt. Är så himla lycklig att jag har er, ni betyder allt för mig. Ni vet vilka som ingår så jag nämner inga namn.

<3!

Punkt

Ja, man kan väl inte bli annat än besviken?

Besök

Hej!
Idag har det blivit storstädning. Tog sig en tre h, men fint blev det. Blev även en sen frukost, kl fyra.. ;)
Christel har varit här på besök, thea fick två fina bodys och jag fick minsann en jacka. Mkt fin, tack så mkt!
Blev kaffe och fika, och självklart bus med thea. Blir antagligen att vi åker in till stan i veckan, så thea får busa mer med farmor.

Strax mat, sen ska jag inte göra annat än att sitta i soffan.
Har varit dåliga med updates bilder på thea, ska bättra mig.
Ni får nöja er med en gammal bild på henne..
Här är Thea mindre än en dag gammal. <3

Jaaa

Jo jag vet christel, MEN! Jag fyndade :) Handlade en byrå/bokhylla för 25kr. Och jag är såå nöjd. Sen råkade det ju trilla ner lite i vagnen som thea skulle ha ;)

Snart blir det pepparkaksbakning :D
Och ja, henke har tagit sprutan idag. Hämnden är ljuv ;)

Hej världen

Armen är fortfarande öm. Men som sagt är det inget att klaga över!
Har nyss duschat, lika skönt som vanligt. Bär nog av mot IKEA snart, måste få dagarna att gå genom att hitta på något. Och visst är IKEA ett väldigt bra val då ? ;)
Henkes kommentar : "det märks att ni är kärringar, hitta på något kul så åker ni till IKEA, pufft".
Jaja.

Jesper och Linda var här innan med, på kaffe och te. Ja det var nog allt för tillfället.


Tisdag

Idag har jag tagit vaccinet, och nej.. det gjorde inte ont. Inte själva sprutan, jag kände inte ens den.
Nu några timmar efteråt så är man lite öm och har ont i armen när man gör vissa rörelser. Inget att klaga över egentligen, jag har varit med om värre saker ;)

Nyss ätit, så är ganska trött och mätt. Biffar, sås och päror.
Kl nio blir det desperate housewifes, toppen!

Mitt stjärnfall <3

Fasiken

Har blivit sjuk, och jag hatar det! Skulle ha jobbat och tjänat pengar idag, men ist så får jag ligga hemma på soffan, hosta, snörvla och käka ibumentin.. och dricka en helvetes massa c-vitamin. Blir en hög med filmer ikv.

VET NI? Jannemannen kommer hem nu, SNART! Han är i ög iaf. Och VET NI? Han kommer hit snart :D
Ja gott folk, vi har saknat honom och kan inte leva utan honom ;)

Ja, idag blir mitt lilla gryn hela fem månader, tiden springar ifrån mig och jag hinner inte ifatt. FEM MÅNADER?
Igår var hon 2 veckor och låg i min famn och kunde inte göra något annat. Nu har hon en egen vilja må jag säga.
Så är det, älskar mitt stjärnfall <3


Vaccination

Har fått brev hem idag om vaccinationen, tisdag kl två ska jag dit och få sprutan. Känns tryggt, men tanke på Thea och alla andra man träffar.

På lördag är det arbete för mig. Skönt!
Sen den 19 november, eller 23.59 så ska jag och Maria se New Moon, åh!
Den 21 november så ska vi till Ullared. Mycket planerat och det känns bra.

Mitt hjärta!

RSS 2.0