Tisdag skulle jag tro

Nu har jag fått höra att jag ska blogga mer. Ursäkta mina uppehåll!
Idag är det tisdag, det innerbär att jag har haft alkoholhantering. Jag vill inte påstå att det var lika intressant idag som det var sist. Det var faktiskt så ointressant ett tag så jag slumrade till, jag lutade huvudet mot bordet nätt och fint. Men som tur var så hann jag inte hamna i djup sömn som innebär snarkningar och konstiga ljud. Det tackar jag för, och jag skulle tro att även mina klasskompisar gör det.

Skolan var slut vid två tiden. Jag steg på 14.07 bussen med Nadja och Julia för att bege oss till körskolan. På bussen satt världens bästa Jasmine, jag fick en såndär kram som bara hon kan ge. En underbar kram som luktar gott! Vi hade en trevlig pratstund till broby. Trion som består av mig, nadja och julia, begav oss in på konsum i hungrigt länge - som inte alltid är så bra att handla i. Ja, jag tror att ni alla förstår vad jag menar. Det blev en himla massa onyttigheter för min del (fy skäms), och det var nästan att jag började dregla inne i affären. Vi for vidare till grillen, hamburgartallrik för nadja och julia, en mellan pommes till mig. Körskolan strax därefter, och vad gör jag direkt när jag har satt mig om inte börjar kränga på alla mina onyttigheter som jag har inhandlat. Ajaj! Förutom det negativa idag så har jag nog varit duktig, både i skolan (förutom tuppluren) och körskolan. Jag måste erkänna att ett taga så var jag så ofokuserad att jag visste inte vart jag skulle ta vägen, men det löse sig tillslut. Jag körde iaf hem Julia till hylta och Nadja till knislinge efter vi vart färdiga där. Väl hemma så har jag nog mest tagit det lugnt, jag har inte direkt haft orken eller lusten till att göra något vettigt. Tänkte dock sätta igång en film här uppe, men ack vad jag bedrog mig. Iom renoveringen så har henke lagt undan dvd och playstation, och såklart så vet inte jag vart det ligger. Möjligtvis i källaren, men där vägrar jag gå ner när jag är ensam hemma för det är de läskigaste som finns.

Nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli tolv - 00.00 ! Då kommer nämligen Henke hem, jag ska bannemej ha en rejäl kram. Och puss! Sen tänker jag studsa ner i sängen och sova hela natten egenom och vakna pigg och glad när klockan ringer imorgonbitti.
Enjoy!

Åkej

Nu börjar jag bli riktigt trött på att jag ständigt ska vara sjuk. Nu ska vi se här, i tre veckor har jag varit förkyld. Nej för fyra veckor är det. Och som om inte det skulle vara nog så har jag fått feber och mår illa. När ska alla sjukdomar ta slut? Ena stunden är jag jättekall och vill ha hundra lager tyg på mig och sedan blir jag jättevarm och vill lägga mig i frysen. Och ovanpå det så svettas jag som en gris. Och hur roligt känns detta på en skala från 1- 10, jo noll! Har börjat bli oerhört hängig på senaste tiden. Vet inte om det kan bero på att vi håller på här hemma en massa, och nu har vi satt igång med renoveringen och det innebär mycket arbete och lite sömn.
Och skärpning på mig nu. Kom på mig själv nyss, jag klagar alldeles för mycket.

Som sagt så har vi satt igång med renoveringen, det känns skönt. Har gjort en del, men det finns fortfarande mycket att göra. Jag ser det positiva i det, för det kommer bli mycket tjusigt när det är färdigt.
Så i princip så har min helg gått ut på att måla. Tog dock mig friheten att gå på fest i lördags. Och det tyckte jag var bra gjort av mig, för jag hade kul. Var lite trött, men jag ville såklart fira Ketty som fyllt 18.

Nu ska jag äta en glass, för det har henke köpt till mig. Så snäll så snäll! Efter det så hade jag tänkt att måla igen, men jag hoppar nog över det. Ska äta min glass i lugn och ro, lägga mig på soffan och kolla på tv och låta min hemska huvudvärk gå över.

Sjukling

Ingen skola för jennas del idag. 
Har haft besök av jesper och pappa ikväll.
Har inte gjort något vettigt idag, tror jag får ta tag i det dära. Imorgon ska jag iaf jobba på mitt och annas projektarbete. Kan behövas, finns en del att göra. På måndag ska vi minsann besöka chokladfabriken i rinkaby och intervjua Amina. Kan bli både intressant och trevligt.
Jag har kommit in i något som jag kallar bakperiod. Bakar och bakar, dock äter jag inte så mkt av det, tar bara en smakbit. Det är nog bara bakningen som gör mig intressead. Eller så är det bara något jag fått för mig, som lär gå över snart. Då jag säkert kommer tycka att det är de tråkigaste som finns. Ah att baka då.

Jag tror att Göran har fått fnatt, och jag tror att jag håller på att få fnatt på Göran. Man kan tro att jag har hela millitären inne i huset, ah så mycket oväsen för han. Inte nådigt alls.
Glömde nämna att idag så var det kladdkakemuffins med hackad choklad som stod på listan. Bon aptit!

ansvarsfull alkoholhantering

Idag har jag varit på tranan, haft a.h och det är faktiaskt intressant om jag själv får säga de.

Idag så stötte jag även på världens surgubbe, och jag lovar .. han kan inte ha haft alla på plats.
För så här var det

Ut med hundarna, och Obelix den jävla idiothunden drog hela tiden. Hade båda med mig, och det är inte det enklaste må jag säga. Han gjorde så jag fick skäll av en som bor på gatan. Han sket på trottoaren, så kunde jag inte plocka upp de för jag hade båda med mig och dom drar ganska duktigt. Så går jag, och vet ni?! då kommer ta mig fan en gubbe körandes bakom mig och stannar och säger
: varför tog du inte upp hundskiten?
Jag: för att jag inte kan när jag har båda med mig :O
Han: då får du gå och lämna hundarna och gå tillbaka och ta upp de.
Jag: Jag har inte tid, jag ska till barnmorskan nu.
Han: det skiter jag i.
Jag: plus att jag är gravid så jag har lite svårt att böja mig ner.
Han: Plockaa upp de!
Jag: Hinner inte!
Han: Du måste vara dum i huvudet.
Jag: :O:O DU MED!
Han: Tösajävel(svordommar, svåra att höra)
Jag: Idiotjävel!

detta var inte klokt tyckte jag. Men visst finns det konstiga människor i denna värld. Och tyvärr så är inte den sista idioten född.
Har varit hos barnmorskan, allt såg normalt ut och jag hade bra och fina värde.

Åt nyss en kanelbulle och gud va gott det var, det var typ evigheter sen. Tre för 10kr på konsum ;) fint de!
Ta det lugnt fram tills sängen kallar. För idag SKA jag komma i säng i ordentlig tid.

7/1 - 09

Ingen händelsefull dag alls.
Gick upp fyra. Tog ut hundarna på en promenad, det kunde gå illa. Två starka hundra som drar och skäller på en annan hund. + att det var super halt. Jag klarade mig från att slå i marken iaf, och himla tur de.

Mamma vart på besök en stund. Tvingade henne att köra mig till affären, vart för kallt för att gå. Jag var ju absolut tvungen att köpa mjölk, hade inte klarat mig annars. Milk<3

Annars har jag inte gjort så mkt idag. Nadja kom en runda, vi klämde lite godis och kollade på film.
Sen for jag in i duschen, och nu har jag fastnat framför datorn. Får föna håret strax, för jag ska komma i säng i tid ikväll minsann. Skolan börjar nämligen imorgon. Kl åtta ska jag befinna mig på tranan.

Henric Olsson<3

Sjuk

Nu är det inte roligt, inte alls. Har inte kunnat sova inatt, pga att min näsa rinner konstant, jag hostar konstant och jag har feber. Va på vårdcentralen innan idag, dom kolla vad de kunde vara. Jag fick bara nässpray, kunde dock vara en början på bihåleinflammation :( inget jag är så sugen på. Den eviga febern är rejält jobbig! Ah, nu ska jag inte tycka synd om mig själv längre.
Blir iaf film och namnam ikv.

2009

Jag har varken haft lust eller ork att skirva. Jag har helt enkelt inte brytt mig om det.

Huset börjar väl ta form. Lite kvar att göra, småsaker som ska på plats.
Jag börjar däremot bli sjuk, blir värre för varje dag som går. Jag orkar verkligen inte att åka på halsfluss igen.

Igår, firade nyår hos Andy.
Kan ju säga att, slutet på 2008 var inte alls lyckat, och början på 2009 var exakt likadant. Ingen framgång alls.

Var på ultraljud i tisdags, såg vår lilla bebis. Fick fem bilder, och vi vet vad det är för kön.
Iaf, så är jag lycklig ändå, på ett sätt. Just nu, ja just nu är jag bara trött på det mesta.
Var ute med Niscus innan idag, var ute och gick i 1½ h. Jag kände att jag behövde rensa tankarna.
Alla tider är inte alltid lätt, men det ordnar sig. Det gör det, jag är säker. Jag vill bara höra att  du är ledsen för det, sen är jag nöjd.
Nehepp, får väl se till att laga lite mat till oss.

RSS 2.0